نمایش نتایج: از 1 به 9 از 9

موضوع: آموزش سئو ، اصول و کاربردها

  1. admin آواتار ها
    admin
    مدیر کل سایت
    Aug 2017
    24
    591
    10
    160

    Lightbulb آموزش سئو ، اصول و کاربردها

    طراحی و پشتیبانی سایت | پژواک وب


    آموزش سئو ، اصول و کاربردها
    صفحه اول گوگل مال شماست


    سلام به همه دوستان، آشنایان و کاربران جدید

    من احمدرضا پری پیکر هستم و از سال 1388 وارد حوزه وب شدم و از همون اول کارم رو با ساختن سایت شروع کردم بر خلاف خیلی ها که با وبلاگ وارد این حوزه شدند. همونطور که اگر آموزش های من رو دیده باشید همیشه از جایی آموزش رو شروع می کنم که بسیار و بسیار مبتدی هست؛ برای مثال آموزش ساخت انجمن که درست کردم حتماً نباید یک وب مستر باشید بلکه برای کسانی که هیچ چیز از سایت و انجمن نمی دونن خوب و مفید هست و بعد از آموزش به راحتی متخصص طراحی و پیاده سازی انجمن خواهند شد.

    این سری آموزش هایی که در این تاپیک با عنوان (آموزش سئو، اصول و کاربرد ها) می خوام آموزش بدم در نوع خودش تک و نامبر وان هست، بدون تردید حتی 1% این رو میگم.
    امیدوارم نهایت استفاده رو از این آموزش کنید و خواهش می کنم کپی نکنید.


    لیست آموزش ها:




    رسیدگی به انتقادها

    تاپیک پاسخ به سوال ها و ابهامات شما کاربران :
    سوال ها و ابهامات پیرو تاپیک ( آموزش سئو ، اصول و کاربردها )
    #1 ارسال شده در تاريخ 10-05-2017 در ساعت 08:39 AM

  2. کاربر مقابل از admin عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  3. # ADS
     

  4. admin آواتار ها
    admin
    مدیر کل سایت
    Aug 2017
    24
    591
    10
    160

    گوگل چگونه سایت ها را رتبه بندی می کند

    طراحی و پشتیبانی سایت | پژواک وب

    اولین و مهمترین بحث در مورد سئو این هست که توی موتورهای جست و جو شناخته بشیم و مهمترین موتور جست و جو که بیشتر از 70% تمام کاربران دنیا از موتور جست و جوی گوگل استفاده می کنند، این رو هم بدونین که گوگل با اینکه در بسیاری از زمینه ها مانند ماکروسافت سرمایه گذاری می کنه اما موتور جست و جو قطعاً مهمترین و بزرگترین دارایی گوگل هست که انجام شده.
    شما وقتی سایت خودتون رو می خواهید وارد صفحه اول این سرمایه کنید قطعاً باید سایت خیلی خوبی داشته باشید، کسی که مدیر سایت هست این رو باید بدونه که تمام مراحل از خرید هاست و دامین تا پیاده سازی نهایی فقط 20% کل کار رو انجام میده و بازاریابی و سئو 80% دیگه هست که باید و باید انجام بده.

    خُب حالا موتور جست و جوی گوگل به چه صورت به سایت ها رتبه میده و میگه کدومشون تو چه صفحه باشند و چطور ارزشگذاری می کنه براشون ؟


    • سایت های فعال و بروز : زمانی که شما سایتتون بعد یه هفته یدونه مطلب یا محصول بیاد داخلش قطعاً ارزش خیلی پایین تری نسبت به سایت مشابه که روزانه یک موضوع و محتوا داخل سایت میزاره هست.
    • سایت های همیشه در دسترس : آپ تایم بودن یک سایت خیلی مهم هست برای مثال سرورهایی هستند که فقط در طول روز روشن هستند یا سایت شما اگر قرار باشه هفته ای یک آپدیت روش انجام بدین و از دسترس خارج کنید هیچ ارزشی نخواهد داشت.
    • سایت های مرجع محتوا : سایت مرجع به این معنا هست که یک مطلب و محتوایی تولید کرده و به مرور زمان بقیه سایت ها از اون محتوا در سایت خودشون استفاده می کنند، سعی کنید همیشه اولین و کاملترین محتوا رو تولید کنید و منتشر کنید.
    • سایت های معروف تر : سایت های برندینگ و پاپیولاریتی در اینجا منظور من هست.
    • سایت های سریع تر : قطعاً سایت هایی که سبک تر، کم حجم تر باشند و با هر سرعت اینترنت به خوبی اجرا بشند برای گوگل مهم هستند و بهینه هستند. از طرفی داشتند یک سرور قدرت مند و سریع و پایدار وب سایت شما رو چندین و چند برابر سریع تر از رقیب ها و سایت های مشابه وارد صفحه اول گوگل می کنه .
    #2 ارسال شده در تاريخ 10-05-2017 در ساعت 10:07 AM

  5. 2 کاربر مقابل از admin عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  6. admin آواتار ها
    admin
    مدیر کل سایت
    Aug 2017
    24
    591
    10
    160

    اگر شما گوگل بودید چه کاری انجام می دادین ؟

    طراحی و پشتیبانی سایت | پژواک وب

    اگر شما گوگل بودید چه کاری انجام می دادین ؟

    اگه شما گوگل بودین و می خواستید که کاربرهایی که دارید (میلیون ها کاربر) راضی نگه داریدشون، چه کاری می کردید ؟
    حتماً سرعت سایت ها، امنیت اون ها، شناسایی متقلب ها و سئوکاران سیاه و .... رو ارزیابی می کردین. حتماً دیدین وقتی وارد سایتی میشید آنتی ویروس شما فعال میشه و به یکی از فایل ها اخطال میده و نمیزاره وارد اون سایت بشید و یا خود گوگل ارور میده و صفحه قرمز رو فعال می کنه.



    • سعی در نمایش بهتر : حتماً سایت هایی رو به مشتری نمایش میدادین که تبلیغات کنتری داخلشون داشته باشه، پاپ آپ نداشته باشه، در دسترس باشه و قطع و وصل نشه و ...
    • بررسی عمیق سایت ها : سایت هایی که از تکنولوژی کدنویسی بهتری استفاده کنند رو در الویت قرار میدانید برای مثال دیگه سایت هایی که از HTML 2 , 3 و یا WEB2 استفاده می کنند رو بهشون بها نمی دادین و ایندکس نمی کردین. سایت هایی که ویروس دارند داخلشون رو کلاً بلاک می کردین و ...
    • جلوگیری از فریب خوردن : کسایی که با سئوبلک یا سئوی کلاه سیاه سایت خودشون رو بالا می کشند بعد از یک مدت اخطاریه میدادین و اگر گوش نمی کردند تمام موجودیتشون رو از جست و جو حذف می کردین و ...
    • برخورد با متقلب ها : حتماً دیدین سایت هایی که توسط راه کارهایی و افزودن IP های ورودی به سایتشون تعداد افراد آنلاین و بازدید روزانه رو زیاد می کنند و یا از iframe مطالب بقیه سایت ها رو نمایش میدن و ... این سایت ها رو قطعاً باهاشون برخورد می کردین.
    • تعیین کردن قوانین شفاف : قوانین شفاف در گوگل که الان قریباً هر سال یک یا دوبار تغییر می کنه به عنوان (الگوریتم ها) میشناسند. این الگوریتم ها یک سری قوانین و توضیحاتی هستند که سایت شما باید شرایطشون رو داشته باشه و رعایت کنه در غیر اینصورت به چند صفحه اول گوگل هیچ وقت وارد نخواهید شد.
    #3 ارسال شده در تاريخ 10-05-2017 در ساعت 10:35 AM

  7. کاربر مقابل از admin عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  8. admin آواتار ها
    admin
    مدیر کل سایت
    Aug 2017
    24
    591
    10
    160

    سئو چیست ؟

    طراحی و پشتیبانی سایت | پژواک وب


    سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم.
    مهمترین سوالی که کاربران از خود میپرسند آن است که تعریف دقیق سئو چیست. سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

    ولی سئو به همین جا ختم نمیشود عبارت SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. امروزه این مفهوم به Search Experience Optimization تغییر یافته که برابر است با بهینه سازی تجربه کاربری از جستجو، به عبارت دیگر باید برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده نیز اهمیت ویژه ای قایل شویم
    سئو (SEO ) چیست ؟
    • بهینه سازی برای موتورهای جست و جو
    • به قوانین گوگل برای سایت ها سئو می گویند
    • افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل سئو است
    • پیاده سازی قوانین گوگل در سایت سئو است
    • سئو یعنی گوگل بفهمد سایت شما خوب است
    #4 ارسال شده در تاريخ 10-05-2017 در ساعت 10:44 AM

  9. admin آواتار ها
    admin
    مدیر کل سایت
    Aug 2017
    24
    591
    10
    160

    چرا سئو اهمیت دارد ؟

    طراحی و پشتیبانی سایت | پژواک وب
    رتبه‌بندی در نتایج جستجو بسیار مهم است

    اجازه دهید با واضح‌ترین مسأله آغاز کنیم. بهینه‌سازی از آن جهت مهم است که بودن در نتایج بالایی جستجو برای صاحبان وب‌سایت ارزش فراوانی دارد. تخمین زده می‌شود که از هر چهار کلیک در جستجوهای اینترنتی، سه کلیک آن به پنج نتیجه نخست گوگل و از هر ده کلیک، نه تای آن‌ها به نتایج صفحه اول اختصاص دارد: بنابراین ارزش سئو بسیار واضح است. میلیون‌ها صفحه در سطح شبکه وب وجود دارد که با یک کلمه کلیدی مشخص هم‌خوانی داشته باشد. هر سایتی که بخواهد به ازای یک کلمه یا عبارت خاص، رتبه بالایی را در نتایج جستجو به دست آورد، باید اطمینان حاصل کند که از نظر سئو در بهینه‌ترین حالت قرار دارد. دستگاه‌های موبایل هم باز بر اهمیت سئو افزوده‌اند. ظهور تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند و راحتی استفاده از آن‌ها در موقعیت‌ها و شرایط گوناگون، باعث شده تعداد جستجوها از پیش هم بیشتر شود و از آن‌جایی که موتورهای جستجو در حال پیاده‌سازی الگوریتم‌های ویژه‌ای جستجوهای موبایلی و محلی هستند، موقعیت‌های تازه‌ای برای قرار گرفتن یک وب‌سایت در صدر نتایج جستجو فراهم شده.


    سئو تولیدکنندگان محتوای آنلاین را به قشر هدفشان وصل می‌کند

    وقتی زمان زیادی را در عصر اطلاعات صرف کرده باشید، طبیعیست که از یاد ببرید سرعت و دقت اینترنت چه اندازه شگفت‌انگیز است. با وجود این‌که میلیاردها میلیارد صفحه ایندکس شده در سطح شبکه وب وجود دارد، موتورهای جستجو قادرند پاسخ یک سؤال مشخص را ظرف چند ثانیه بیابند(اگر هنوز هم متوجه نشده‌اید این مسأله چقدر شگفت‌آور است، به یک کتابخانه بروید و سعی کنید جواب آن سؤال را به روش قدیمی کارت‌های موضوعی ۲۵ سال پیش به دست آورید). قابلیت به دست آوردن اطلاعات مربوط به موضوعات گوناگون در کسری از ثانیه، دسترسی به دانش را در سطح جوامع دگرگون کرده. سئو اجازه می‌دهد که این جادو به صورت معکوس هم عمل کند. هرچند که در هر ثانیه میلیون‌ها کاربر در سطح اینترنت فعال هستند و میلیاردها جستجو در حال انجام است، با استفاده از سئو، صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که محتوای تولیدی آن‌ها به دست مخاطب مورد نظرشان خواهد رسید. هرکس که وب‌سایتی دارد، یا مشغول تولید محتواست، اگر می‌خواهد کارش توسط کسانی که محتمل است به دنبال آن اینترنت را جستجو کنند دیده شود، باید از سئو در توضیحات ویدیو، تیترهای وبلاگ و نام تصاویر استفاده کند.


    سئو حتی به کسب‌وکارهایی که وب‌سایت ندارند نیز کمک می‌کند

    اکثر افراد سئو را مسأله‌ای مربوط به وب‌سایت‌ها می‌دانند، اما سئو فراتر از این‌ها می‌رود. موتورهای جستجو اطلاعاتی فراتر از وب‌سایت‌ها را استخراج می‌کنند و هر بار که این اطلاعات در جستجویی نمایش داده شود، صاحبان کسب‌وکار از آن سود خواهند برد. بسیاری از کاربران موبایل، برای رسیدن به آدرس یا شماره تلفن یک کسب‌وکار اینترنت را جستجو می‌کنند. صرفاً با داشتن یک حساب Google My Business مناسب، یا حساب‌های مشابه دیگری در سطح اینترنت، کسب‌وکار شما حتی بدون داشتن یک وب‌سایت می‌تواند از جستجوی کاربران سود ببرد. در حقیقت، Google My Business و Google Maps کار را بسیار ساده‌تر می‌کنند. کسب‌وکاری که حساب Google My Business داشته باشد، می‌تواند شماره تلفن، تصویر، توضیحات و حتی بسیار بیش از این‌ها را به حسابش اضافه کند تا به جستجوگران موبایلی اطراف آن نشان داده شود. علاوه بر این، گوگل می‌تواند نظرات کاربران و آدرس‌ها را از داده‌های داخل شبکه‌اش استخراج و نمایش دهد. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب در توضیحات حساب کاربری Google My Business، کسب‌وکار شما می‌تواند توسط مصرف‌کنندگان بیشتری دیده شود.


    سئو خوب با هر بستر جستجویی کار می‌کند

    در حقیقت، سئو خوب تنها به گوگل و یا حتی فقط موتورهای جستجو منحصر نمی‌شود. قابلیت جستجو در میان محتواها برای هر سایتی که صفحات فراوانی دارد، از جمله بسترهای فروشگاهی یا شبکه‌های اجتماعی، ضروری است. استفاده از سئو مناسب بهترین روش برای اطمینان حاصل کردن از این مسأله است که محتوای کاربری تولید شده در یک شبکه وسیع، دیده خواهد شد. سئو مناسب حتی می‌تواند به سایت‌های فروشگاهی کمک کند تا با فراهم کردن امکان پیدا کردن محصول مورد نظر کاربران، مؤثرتر واقع شوند. دقیقاً همانطور که قرار گرفتن در بالای لیست گوگل برای صاحبان وب‌سایت‌ها اهمیت دارد، برای فروشندگان هم مفید خواهد بود که اجناسشان در بالای لیست آمازون یا ای‌بی دیده شود. به طور مشابه، صاحبان کسب‌وکار اگر می‌خواهند صفحات و محتواهای دیجیتالشان در میان صفحات متعدد شبکه‌های اجتماعی دیده شود، باید از سئو مناسب در توضیحات صفحات و حساب‌های کاربری و همینطور در داخل محتواهایشان استفاده کنند. بسترهای جستجوی داخل سایت‌ها معمولاً به خوبی و روانی گوگل یا بینگ نیستند، اما آنقدر به درد می‌خورند که کلمات کلیدی مناسب را برای یافتن بهترین نتیجه مد نظر جستجوگر پیدا کرده و صفحه مورد نظر او را نمایش دهند. در طول زمان هم البته، این جستجوگرهای داخلی هم پیشرفته‌تر خواهند شد. مثلاً فیس‌بوک مدت‌هاست که امکانات جستجویش را بسط داده و خدمات جدیدی را به آن افزوده. بنابراین همانطور که مشاهده می‌کنید، سئو برای کسب‌وکارها بسیار مهم است. چه کسب‌وکارها و یا مخاطبان آن آنلاین باشند و چه نباشند، استفاده از سئو می‌تواند در وصل کردن آن‌ها به یکدیگر بسیار مؤثر واقع شود. بنابراین از اهمیت سئو غافل نشده و آن را منحصر به وب‌سایت ندانید. برای بهبود جایگاه کسب‌وکارتان، شما نیاز به دیده شدن دارید. چه سایتتان باشد و چه محتوای تولیدی شبکه‌های اجتماعیتان، استفاده از خدمات بهبود سئو تخصصی می‌تواند کار شما را بسیار بیش از آن‌چه فکرش را بکنید پیش بیاندازد.



    چرا سئو ( SEO ) اهمیت دارد ؟


    • برند سازی کسب و کار : یکی از مواردی که در فضای مجازی و مخصوصاً کسب و کارهای مرتبط با تکنولوژی و فضای مجازی و شرکت های تولید سخت افزار با کمک و بهره گرفتند از سئو میتونند شرکت و کسب و کار خودشون رو برندینگ کنند کما اینکه یک سری کسب و کار ها هم فقط توسط سئو میتونند برندینگ بشند .
    • پیدا کردن مشتریان 100% هدفمند : برای مثال شما یک سایت فروشگاهی دارید ، فردی که در اینترنت و موتورهای جست و جو کلمه و یا اسم محصول رو سرچ می کنید و وارد سایت شما میشه بالای 90% مشتری شما به حساب میاد و فقط یک یوزر نیست .
    • افزایش قابل توجه درآمد
    • کاهش هزینه های بازاریابی : هزینه متوسط یک بازاریابی نسبتاً خوب سالیانه بالای 25.000.000 تومان هست که با استفاده از سئو این هزینه رو حداقل 70% میتونید کاهش بدین.
    • فروش به مشتریان دلخواه : از طرفی شما به جای این که 25 میلیون هزینه کنید و نهایتا از 2000 نفر که براشون بازاریابی انجام بدین و 700 نفر بیان و مشتری شما بشند در صورت انجام سئو 100 مشتریان شما هستند و شما تصمیم میگیرید که به کدومشون بفروشید و به کدوم نفروشید یا خدمات بیشتری رو به کدوم اضافه کنید.
    #5 ارسال شده در تاريخ 10-05-2017 در ساعت 11:46 AM

  10. کاربر مقابل از admin عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  11. admin آواتار ها
    admin
    مدیر کل سایت
    Aug 2017
    24
    591
    10
    160

    اصطلاحات سئو - بخش اول

    طراحی و پشتیبانی سایت | پژواک وب
    در این پست اصطلاحاتی که در مباحث سئو در جهان به کار می رود آورده شده است و به صورت مختصر به شرح آن پرداخت شده است.این اصطلاحات کاملا پایه و مفهومی و ابتدایی توضیح داده شده اند.ممکن است هر کدام از اینها دنیایی در دل خود باز کنند.اگر تازه در حال یادگیری مباحث سئو هستید، حتما این اصطلاحات را به طور کامل مطالعه نمایید.

    SEO : Search Engine Optimization



    HEO : Human Experience Optimization


    HEO چیست؟

    HEO به معنی جدید و تجربی می باشد که بر اساس دانش روانشناسی ، به دانش طراحی سایت وارد شده است . اگر دقت داشته باشید ، هر فردی در وهله ی اول به هر شی ، عکس ، مطلب ، حتی افراد و تمام اجسام ، ابتدا به قسمت خاصی از آن توجه می نماید . با توجه به این مسئله ، متخصصان به طراحان سایت ها توصیه کردند که به این نقاط حساس توجه داشته باشند ، و در طراحی وب سایت خود از این مسئله بهره بیشتری ببرند .
    البته که در خیلی از موارد انسان های دقیق و طراحان سایت با دقت از این نقاط حساس در طراحی خود بهره برده اند . زیرا با توجه به دید خود از این مناطق برای مطالب پر بازدید خود بهره برده اند . معنی و مفهوم HEO مفهومی جدا از کلمه SEO می باشد . و به تمام موارد ظاهری سایت برای کاربران می پردازد . مواردی از قبیل طریقه ی چیدمان صفحه ، رنگ ها ، فونت ها و…

    نکات موثر در heo سایت و قالب وردپرس

    بعضی موارد که در بهینه سازی تجربه و رابط کاربری تأثیر دارند و در طراحی قالب وردپرس نیز بهتر است رعایت شوند تا بازدهی بیشتری حاصل شود عبارتند از :

    • ساختار نوشته ها و لینک های سایت
    • طرز چیدمان عناصر و صفحه آرایی در صفحه وب سایت
    • رنگ و نوع فونت مورد استفاده برای متن سایت



    SEM : Search Engine Marketing

    SEO بخشی از SEM هست و SEM یعنی بازاریابی از طریق موتورهای جست و جو
    بازاریابی در موتورهای جستجو SEM= Search Engine Marketing

    SEM به فارسی معادل عبارت بازاریابی در موتورهای جستجو است و واژه ای کلی تر از بهینه سازی سایت می باشد و باعث بالارفتن فروش در سایت توسط موتورهای جستجوگر می شود. در واقع بازاریابی به کمک موتورهای جستجو می باشد که خود شامل دو بخش است: بهینه سازی سایت و تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا PPC که مخفف عبارت Pay per ClicK است.
    از شیوه های دیگر افزایش بازدیدکنندگان سایت PPC می باشد. که با استفاده از طرحی بنر است و براساس کلیک سنجیده می شود و مبلغ پرداختی به سیستم Adwords گوگل بصورت دلار می باشد و با توجه به اینکه هزینه دلار شناور است، هزینه این روش نیز متغیر می باشد. در واقع SEM شامل دو بخش SEO و PPC است.
    مزایای PPC
    در مقایسه بین SEO تنها و PPC، سرعت بالای PPC در نتیجه گیری بسیار چشمگیر است. اگر شما میخواهید سریع پیشرفت کنید و نیاز به بازدیدکنندگان زیادی در زمان کوتاهی دارید با پرداخت هزینه آن به هدف خود خواهید رسید ولی در SEO شما نیاز به صبر و زمان بیشتری برای کسب موفقیت دارید.
    معایب PPC
    شاید بتوان عمده ترین دلیل که باعث بشود از معایب این روش محسوب گردد این است که مشتریان باید آن چیزی را که در گوگل سرچ کرده اند را بیایند و شما در حد چند ثانیه زمان نیاز دارید تا مشتری خود را جذب کنید بنابراین این زمان اندک شما را مجبور می سازد تا کلیه جوانب را برای جذب مشتری در نظر بگیرید. در ضمن این کار نیاز به بازدید روزانه و مستمر دارد و اینکار ممکن در طول رز وقت زیادی را از شما بگیرد. همچنین هزینه ای که پرداخت می کنید به ازا کلیک کاربران است و در کلمات با رقابت بالا هزینه فوق می تواند قابل توجه باشد و بخصوص اگر نرخ تبدیل مناسبی بر روی سایت خود نداشته باشید عملا بودجه زیادی برای دریافت مشتری جدید باید هزینه کنید.
    در SEM سایت شما باید از نظر محتوا، زیبایی و نحوه ارائه آماده حضور بازدیدکنندگان باشد در غیر اینصورت به سرعت فراموش شده و یا بعنوان سایتی نامناسب در ذهن آنها باقی خواهید ماند.
    تفاوت SEM با دیگر روش‏های بازاریابی

    1. هزینه این روش نسبت به دیگر روشها پایین ولی کارایی بالایی دارد.
    2. در سریعترین زمانیکه مشتری به دنبال جنس مورد نظر خود می گردد میتواند محصول مورد نظر خود را سریعتر و راحت تر یافت کند.
    3. از دیگر مزایای ان میتوان به بازاریابی همیشه فعال نام برد.
    4. می توان نوعی بازاریابی بین المللی به حساب آورد.


    SMO : Social Media Optimization

    بهینه سازی سایت در شبکه های اجتماعی
    به بهینه سازی شبکه های اجتماعی SMO می گویند . واژه SMO مخفف عبارات Social Media Optimization است و شامل تکنیکهای انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی می شود.به طور عام، بهینه سازی شبکه های اجتماعی یعنی بهینه سازی یک سایت و محتوای آن در حیطه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی که هدف آن مانند سئو افزایش ترافیک و مطرح شدن می باشد.


    SMM : Social Media Marketing


    SMM یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی اینترنتی می‌باشد. SMM که به معنی بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌باشد خلاصه شده کلمه Social Media Marketing است. این فرآیند برای جذب ترافیک و کاربر بیشتر در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. هر شبکه اجتماعی برای یک منظوری ساخته شده است. به طور مثال شبکه اجتماعی twitter که به منظور اطلاع رسانی، خبر رسانی و انتقال رویدادها طراحی شده است. از طرفی دیگر شبکه اجتماعی فیسبوک شبکه‌ای برای اشتراک‌گذاری فایل، عکس، متن و حتی پیدا کردن دوستان قدیمی می‌باشد.

    PPC : Pay Per Cick



    PPC مخفف pay per click است. یعنی اینکه به ازای هر بار کلیک مبلغی بعنوان حق الزحمه به شما پرداخت می کنند و با کلیک کردن بطور روزمره دارای درآمد می شوید.


    SERP: search engine results page



    SERP مخفف کلمه search engine results page و به معنی صفحه نتایج موتور جستجو می باشد و اشاره به این دارد که هنگامی که ما یک کلمه کلیدی را در موتورهای جستجوگر جستجو میکنیم ممکن است چندین وب سایت با آن کلمه کلیدی نمایش داده شود مثلا در تصویر زیر با جستجوی کلمه ppc software وب سایت های مشاهده خواهد شد

    SERP یا صفحه نتایج موتور جستجو یا با استفاده از سئو یا با استفاده ه از sem نمایش داده شده است در قسمت سمت راست و قسمت بالای جستجوها وب سایت هایی که با کلمه ad نمایش داده شده اند با استفاده از ppc نمایش داده میشوند .
    با استفاده از ppc وب سایت هایی که دارای رتبه پایین و تازه تاسیس می باند میتوانند در ابتدای نتایج عالی قرار گرفته و با وب سایت های رتبه بالا رقابت کنند

    UI : User Interface


    UI که مخفف user interface می باشد در فیلد اثر متقابل ماشین و انسان در صنعت طراحی، فضایی می باشد که اثر متقابل بین انسان و ماشین به وجود می آید. هدف این اثر متقابل اجازه برای عمکلکرد موثر و کنترل ماشین از سمت انسان می باشد، در حالیکه ماشین اطلاعاتی را باز می گرداند که کمک به تصمیم گیری های کاربران می نماید. برخلاف طراحان UX که بر روی حس کلی کار تمرکز می نمایند طراحان UI بر روی نحوه ارائه محصول کار می نمایند. آنها صفحه ای را طراحی می نمایند که کاربر با آن در ارتباط می باشد و تلاش می نمایند UI را در جهت محقق ساختن اهداف طراح UX پیش ببرد. به عنوان مثال ممکن است طراح UI تصمیم بگیرد اسلایدری در بالای صفحه تعبیه نماید و یا دکمه ای برای انجام فرآیند خرید در مکانی از صفحه ایجاد نماید. همچنین طراح UI مسئول ساخت راهنمای استایل منسجم می باشد تا ثبات و یکپارچگی در طراحی دیده شود.

    UX : User Experience




    User Experience - UX شامل رفتار، حالت و احساست کاربر در مورد استفاده از یک محصول و یا سیستم خاص گفته می شود. تجربه کاربر شامل جنبه های عملی، تجربی، موثر ، معنی دار و جنبه های با ارزش اثر متقابل انسان و کامپیوتر و محصول می باشد، که شامل درک کاربر از جنبه های مختلف سیستم شامل کاربرد، سادگی در استفاده و بهره وری می باشد. بر اساس تعریف ISO عنوان user experience شامل کلیه عواطف، اعتقادات، مزیت ها، پاسخ های فیزیکی و روانی، رفتارها و اجراها قبل از زمان استفاده، در زمان استفاده و بعد از آن اطلاق می گردد.




    keywords



    تگ متا keyword که مشخص کننده کلمات کلیدی است نمایانگر کلمات شاخصی است که در یک صفحه استفاده شده و مرتبط با مطالب صفحه است. کلمات موجود در این متا باید با ( ,) از هم جدا شوند. لازم به ذکر است که گوگل سال ۲۰۰۹ اعلام کرده است که این متا تگ را نادیده می گیرد اما خیلی از وبمستران هنوز هم از آن استفاده میکنند زیرا ممکن است هنوز مورد توجه موتورهای جستجو دیگر باشد. توضیحات کامل را در مقاله اهمیت متا تگ keyword مطالعه کنید.

    On Page SEO


    آنچه که شما در سایت تان می نویسید و برای سئو و بهینه سازی آنها به صورت دستی دسترسی دارید (On Page Seo) نامیده می شود مانند کلمات کلیدی، متاتگ ها، تگ های h1 تا h6، تگ های عنوان Title Tagها.

    Off Page SEO

    آنچه که شما می توانید برای افزایش سئو و بهینه سازی سایت در سایت های دیگران از سایت خود و لینک های خود تبلیغ کنید تا دیگران بینند (Off Page Seo) می باشد مانند شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها، ویدئوها و مقالات.


    #6 ارسال شده در تاريخ 10-07-2017 در ساعت 11:01 AM

  12. کاربر مقابل از admin عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  13. admin آواتار ها
    admin
    مدیر کل سایت
    Aug 2017
    24
    591
    10
    160

    اصطلاحات سئو - بخش دوم

    طراحی و پشتیبانی سایت | پژواک وب
    Responsive Design

    Responsive design به معنی طراحی یک سایت برای نمایش مناسب در تمام مرورگرها و دستگاه های احتمالی کاربران است. در این روش ظاهر سایت با توجه به ابعاد صفحه نمایش کاربر تغییر کرده و سایر بخش ها متناسب با آن تنظیم میشود. شاید 5 سال پیش که اثری از گوشی های موبایل هوشمند، تبلت و گجت های متنوع نبود نیازی به Responsive design احساس نمیشد ولی با ورود مدل ها و برندهای متنوع و استقبال کاربران از این دستگاه ها طراحی سایت نیز دچار تغییراتی اساسی و مهم شد.


    Backlink

    بک لینک در دانش نامه ازاد ویکی پدیا تعریف شده است “بک لینک به عنوان لینک هایی شناخته میشود که هر صفحه در وب به وب سایت و یا یک صفحه ی مخصوص فرستاده شود. بک لینک میتواند از یک وب سایت باشد و یا یک دابرکتوری
    در مورد بک لینک در بخش پشتیبانی گوگل این گونه معرفی شده است”بک لینک به شما کمک میکند که اطلاعات خود را در دیگر سایت ها بررسی و ارزیابی کنید



    Referring Domain

    Referring domain به معنی تعداد دامنه هایی است که سایت شما از آنها بک لینک دریافت میکند.
    تکرار دامنه به انگلیسی ” refresh domain ” عاملی مهم در سئو دامنه میباشد که نباید از آن چشم پوشی کرد زیرا از مهم ترین فاکتور ها در زمینه سئو off page میباشد , شما از هردامنه ای که یک بک لینک دریافت کنید یک Referring domain محسوب میشود


    OBL : Outbound Link




    حجم و تعداد لینک های خروجی هر سایت که با قدمت و محتوای یک سایت باید متفاوت باشد .


    Internal Link




    به لینک های داخلی سایت گفته می شود .


    External Link



    به لینک های خارجی گفته می شود . لینک هایی که از خارج به سایت شما داده شده است.
    #7 ارسال شده در تاريخ 10-08-2017 در ساعت 04:41 PM

  14. کاربر مقابل از admin عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  15. admin آواتار ها
    admin
    مدیر کل سایت
    Aug 2017
    24
    591
    10
    160

    اصطلاحات سئو - بخش سوم

    طراحی و پشتیبانی سایت | پژواک وب

    Anchor Text

    انکر تکست یا Anchor Text به کلمه ای گفته میشود که قابل کلیک کردن داشته باشد و یا HyperLink باشد.در مرورگرهای جدید و امروزی این قسمت با حالت آبی رنگ مشخص میباشد.یک آنکر تکست سئوسازی شده و بهینه سازی شده میتواند تاثیر بسیار زیادی بر روی سئو محتوای شما بزارد.



    Meta Tag



    متاتگ ها ( Meta Tag ) در واقع اطلاعاتی هستند که برای موتور های جستجوگر وب مانند گوگل و یاهو نوشته می شنود تا در هرچه بهتر ایندکس کردن صفحات استفاده شوند.



    Heading Tag

    به تگ های سری H که از H1 تا H6 هستند و در نوشتن مطلب استفاده می کنیم گفته می شوند .



    Link Building

    Link Building یا به فارسی لینک سازی به معنای دریافت لینک به سایت شما میباشد بدین معنا که از روش های گوناگون برای سایت خود از وب سایت ها و یا انجمن های دیگر لینک بگیرید.



    Content Marketing

    بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا، از جمله واژه‌هایی هستند که در سالهای اخیر به صورت گسترده در فضای رسانه ها به کار گرفته می‌شوند.


    Wiki

    به سایت هایی که مرجع هستند و اطاعات می دهند مانند ویکی پدیا.

    Web 2


    مفهوم سایت های WEB 2.0 و بک لینک web 2 اولین بار توسط تیم اوریلی و دیل داورتی Tim O’Reilly and Dale Dougherty در سایت ۲۰۰۴ توسعه یافت هرچند قبل از آن ها توسط فردی به نام Darcy DiNucci در سال ۱۹۹۹ این گونه سایت ها معرفی شده بود.

    مفهوم سایت های WEB 2 وب ۲ و قبل از آن وب ۱ به سایت هایی اطلاق می گردد که پایه و اساس مطالب و محتویات آن ها را کاربران تشکیل داده باشند و یا به عبارتی user-generated content باشند

    HTML

    عبارت HTML ( اچ تی ام ال ) مخفف Hyper Text Markup Language به معنی زبان نشانه گذاری فوق متن است. Html زبان استاندارد طراحی صفحات وب است و کليه کدهای صفحه اعم از طرف سرور و طرف مشتری در نهايت به کدهای HTML تبديل شده و توسط مرورگر نمايش داده می شوند.

    HTTP






    پروتکل HTTP یا Hyper Text Transfer Protocol اصطلاحا به پروتکلی گفته می شود که برای ایجاد ارتباط، دریافت، و ارسال داده ها بین سرور و کلاینت استفاده می شود. این پروتکل از پروتکل TCP/IP برای بستن پلی میان سرور و کلاینت استفاده می کند. طریقه کار ارتباط کلاینت با سرور، با استفاده از پروتکل HTTP به این ترتیب است که داده ها، از طریق بسته های اطلاعاتی، بین سرور و کلاینت رد و بدل می شود. به این ترتیب که برای برای ارسال داده ای به سمت مقصد، در ابتدا، داده، به بخش های کوچکتری شکسته می شود و سپس از هر کدام به سمت مقصد و با ترتیب مشخص ارسال می شوند.

    HTTPS


    پروتکل https مانند پروتکل http پروتکلی ست برای استفاده از وب سایت ها اما تفاوت https با http در این است که https میان کلاینت کاربر و سرور وب اطلاعات را رمز نگاری می کند و این رمز نگاری توسط certificate ای که آن سایت به شما می دهد اتفاق می افتد . اما در صورت استفاده از پروتکل http دیتای تبادل شده ی شما به سرور وب به صورت plain text تبادل شده و اگر شخصی میان کلاینت شما و به ظور مثال مودم خط ارتباطی اینترنتی شما...


    FTP


    تا به حال شاید اصطلاح FTP را مکرراً شنیده‌اید ولی در پی دانستن اطلاعات بیشتری در این رابطه هستید. FTP یک پروتکل یا قرارداد برای انتقال فایل در شبکه است. برای انتقال هر نوع داده باید با توجه به قراردادهای موجود از یک نوع از آنها استفاده کرد تا کارایی را که مد نظر ماست داشته باشد. پس شما با FTP می‌توانید فایل‌های مورد نظر خود را از یک رایانه به رایانه دیگر، در یک شبکه برپایه TCP، منتقل کنید. برای این کار هم می‌بایست از یک برنامه سمت مشتری بر روی رایانه خود استفاده کنید تا قادر به انجام این کار باشید.


    Server Side

    برنامه ی سرور ساید یا SErver siide (معنی:سمت سرور) به برنامه هایی میگن که روی سرور اجرا میشه که دیگه معایب برنامه های کلاینت ساید رو نداره و ساعت تنظیم شده ی سرور یا هر اطلاعات دیگه ای رو که روی سرور ست شده باشه رو نشون کاربر میده نه اطلاعات پوچ و بیهوده!از زبان هایی که میشه باهاش برنامه ی سمت سرور طراحی کرد میشه به asp و php اشاره کرد.
    #8 ارسال شده در تاريخ 10-09-2017 در ساعت 04:13 PM

  16. کاربر مقابل از admin عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  17. admin آواتار ها
    admin
    مدیر کل سایت
    Aug 2017
    24
    591
    10
    160

    اصطلاحات سئو - بخش چهارم

    طراحی و پشتیبانی سایت | پژواک وب


    lient Side



    برنامه ی کلاینت ساید یا client side (معنی:سمت کاربر) به برنامه هایی میگن که روی سیستم کاربر اجرا میشن این برنامه های رو میشه با زبان هایی مثل جاوا اسکریپت نوشت که تمام کد ها رو روی سیستم کاربر اجرا میکنن.استفاده از برنامه های کلاینت ساید برای دریافت اطلاعات از سمت کاربر شامل زمان,تاریخ و... تقریبا منسوخ شده و دیگه کسی از این ربان ها برای این اعمال استفاده نمیکنه . چرا؟ چون ممکنه مثلا ساعت کاربر اشتباه روی سیستمش تنظیم شده باشه.بعد ما به جای نشون دادن ساعت اصلی میایم ساهت اشتباه رو بهش نشون میدیم.




    Javascript



    جاوا اسکریپت یک زبان اسکریپت نویسی است که بیشتر با کد هایHTML در ارتباط است و دقیقا همانند کدهای HTML روی پلت فرم های مختلف اجرا می شود یا به عبارتی به وسیله مرورگر های وب interpret می شود.


    AJAX


    شاید نتوان Ajax را به سادگی توصیف کرد ولی میتوان در یک جمله گفت Ajax ما را قادر میسازد بخشهایی از صفحه را بدون بارگذاری کل صفحه (refresh) به روز رسانی کنیم. مسلماً این قابلیتی است که خیلی ها به دنبال آن هستند زیرا بارگذاری مجدد صفحات وب همواره زمانبر و خسته کننده است ضمن اینکه باعث میشود پهنای باند کاربر نیز بیش از حد مصرف شود. Ajax تکنیکی برای ایجاد صفحات وب سریع و پویا میباشد. Ajax به صفحات وب این امکان را میدهد که به صورت غیر همزمان و تنها با تبادل اطلاعات اندکی با سرور، بخشی از صفحه را به روز رسانی کنند. به این ترتیب میتوان تنها بخش(هایی) از صفحه را بدون بارگذاری کل صفحه به روز رسانی کرد. در صورتی که صفحات معمولی باید کل صفحه را به منظور تغییر محتوا به روز رسانی کنند.



    CSS


    CSS یا Cascade Style Sheets زبان برنامه نویسی می باشد که کنسرسیوم بین المللی شبکه جهانی وب یا W3C برای غلبه بر مشکلاتی که در طی زمان با استفاده از HTML بوجود آمده است پیشنهاد داده است. عملا این زبان برنامه نویسی، مکملی بر زبان باستانی HTML است و سعی در پر کردن نقاط ضعف و خلاء های آن دارد.



    Title



    تگ عنوان Title یکی از مهمترین تگ ها هم برای کاربران و بازدید کننده های سایت و هم برای جستجوگرهای وب تگ عنوان ( تگ Title ) می باشد . متنی که داخل این تگ قرار میگیرد عنوان صفحه را مشخص میکند.



    Text to HTML Ratios



    نسبت متن به اچ‌تی‌ام‌ال چیست؟

    هر سایتی یک مقدار مشخصی کد در باطن (محتوی درونی سایت) و یک مقدار مشخصی متن در ظاهر (بخش برونی سایت) دارد.نسبت متن به کدهای اچ‌تی‌ام‌ال اشاره به درصد (تناسب) مقدار متن موجود در یک صفحه از وب سایت در مقابل کدهای اچ‌تی‌ام‌ال همان صفحه از وب سایت دارد.



    بخش چهارم تکمیل خواهد شد ...
    #9 ارسال شده در تاريخ 10-11-2017 در ساعت 10:14 AM

  18. کاربر مقابل از admin عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


کلمات کلیدی این موضوع

طراحی و پشتیبانی سایت | پژواک وب مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
بیشتر دیده شوید بیشتر دیده شوید بیشتر دیده شوید بیشتر دیده شوید بیشتر دیده شوید

Designed With Cooperation

Of Creatively